onsdag 14 januari 2009

Goda nyheter!

Igår hade jag min omtenta i American Cultural Studies och jag blev godkänd vilket jag verkligen inte trodde jag skulle bli. Jag var så otroligt glad och lättat att Magnus och jag gick ner på stan och hyrde film trots att vi verkligen inte hade råd, men det var jag värd tycker jag. Det här betyder att jag har tagit alla mina poäng den här termin, det ger mig hopp om att jag kanske klara av att läsa ett progamm till hösten.

Hundarna älskar nya maten. Ozzy är helt vild när det är dags för mat och äter upp det så fort han kan vilket är skönt att se. Jag var lite rädd att han skulle bli dålig i magen av maten men det har han inte blivit. Vi hade väldiga problem med hans mage precis när vi fick honom, det kanske låter fånigt men han fes så illa att det inte gick att vara i samma rum som honom. Men vi bytte till pro plan och då försvann det så förhoppningvis kommer det inte tillbaka av det här fodret heller.

Idag träffade vi Linda och Pumba uppe i rydskogen. Linda var lite sen och jag tidig så jag satt på en bänk en stund innan hon kom. Jag skojar inte när jag säger att det säkert gick förbi 10 hundar och Ozzy skäller som ingen annan när det går förbi hundar och till slut kan inte Ikaros hålla tyst heller. Så där satt jag och skämdes. Det blev inte bättre när ett par som också har finsk lapphund, den kommer från samma kennel som Ozzy faktiskt, stannade och pratade. Båda mina spårade ut helt och man märkte att dom tyckte det var jobbigt att mina skällde så mycket. Det var jobbigt men det är otroligt nyttig träning och på slutet tyckte jag faktiskt att det gick bra även fast dom skällde en del. Det är trots allt en skällig ras.


Ikaros njuter av sin pinne i ensamhet

Ozzy med en boll, inte en så ovanlig bild

Ozzy uttrycker sin kärlek till Pumba...eller är det till bollen...?

glad labrador med suddig svans

1 kommentar:

Anonym sa...

grattis till tentan!!