lördag 3 januari 2009

Händelserik lekträff

Egentligen skulle Linda och jag åkt ut och spårat idag men det har snöat så mycket att det fick bli vanligt bus istället. Vi får köra spårandet nästa gång.

Vi har inte direkt träffats på länge så gissa om Ikaros var glad att se Pumba. Ozzy har inte träffat henne så många gånger så han var mest glad att han skulle få leka med en annan hund, han är inte så svår den lille.

Pumba fick syn på en hare rätt som det var och sprang efter, Linda lugn som vanligt bara konstaterar "Sara kolla Pumba jagar en hare" jag önskar att jag skulle kunna vara så lugn också. Ingen av mina fattade nått men efter att Pumba sprungit en bit jagade dom givetvis efter henne, men hon vände om ganska snabbt så det blev ingen lång jakt.

Sen när vi skulle åka hem hände det som inte får hända, Linda råkar köra ner i diket. Snacka om att få panik, vi försöker och försöker men lyckas inte få upp bilen. Rätt som det är kommer ett par gåendes mot oss. Tack vare deras hjälp lyckas vi få upp bilen efter många om och men. Som Linda sa, vi hade turen på vår sida idag, det hade kunnat bli en väldigt dyr historia.

Den översta bilden här är kanske inte den bästa, men den visar tydligt vilken sympatisk liten kille Ozzy är. Bara för att man är söt betyder inte det att man är snäll :D









2 kommentarer:

Anonym sa...

DET VAR VERKLIGEN EN SUPER KUL PLAY DATE I SNÖN.

STOR URSÄKT FÖR TRAUMAT MED BILEN. Men det är skönt att det finns schyssta med människor som hjälper till ibland.

F-N VILKEN FIN KAMERA DU HAR. Jag är så avis att jag dör. Men glad för jag får ju se dina bilder =) !

Glada hälsningar från Linda & Pumba

ps spana in min blogg för fler foton från samma play daye.... :www.puregoddessandpumba.blogg.se

Anonym sa...

gillar det lilla nyårslöftet om att blogga oftare! :)

härliga bilder - mysigt med snö!