måndag 12 januari 2009

Jag hatar tistlar!

Idag träffade jag min bästa vän Linn. Vi åkte upp till vidingsjöskogen för att ta en promenad med hundarna och det var jättetrevligt. Hon ska åka till USA i 2 veckor på semester, Florida nämare bestämt, det är inte annat än att jag blir avundssjuk. Just Florida är dit Magnus och jag skulle vilja åka om vi någonsin får råd och har någon som kan ta hand om hundarna. Hur som helst ha en jättebra resa Linn!

Av någon anledning gick vi bland en massa tistlar, så nu har mina kläder massor med små tistelspetsar i sig och jag har spenderat en massa tid med att få ur det ur hundarnas päls. Först körde jag för hand sen tog jag fram borsten och det gick smidigare. Ikaros hade båda bakbenen fulla med dom och Ozzy hade en frambenet fullt och svansen. Så idag lärde vi oss en nyttig läxa, man ska hålla sig borta från torkade tistlar.


Kolla vad många tistlar!

Hundarna vägra posera, men Linn kan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kan gärna ta oss an hundarna när ni åker till USA =). Måste ju betala tillbaka för alla gånger ni har fått Bob ändå...

Så fort Björn är på fötter igen skulle det vara jättekul att ses. Hoppas Ozzy kryar på sig. Spännande att se hur det går med färskfodret också.

Anonym sa...

ja, tistlar ska man verkligen undvika! och då har jag ändå bara korthåriga hundar ;)