måndag 19 januari 2009

Måndag

Idag betämmde jag mig för att vara en snäll flickvän och ta båda hundarna på deras respektive långpromenad. Ozzy tog jag upp till hundhagen men det var igen där så vi tränade inkallning istället och gömde lite godis som han fick leta upp. Vi går nog upp dit imorgon igen och då kanske vi har mer tur. Om det är fint väder tar jag nog med mig kamerna också.

Ikaros och jag tog en ordentlig långpromenad upp i Vallaskogen, vi gick i rask takt i ca 2 timmar. Det var precis vad vi båda behövde. Det hann bli riktigt mörkt innan vi var ute ur skogen. Ikaros är inte den modigaste hunden i världen så han lyckades skrämma upp mig ett antal gånger innan vi såg ljuset i slutet av skogen. Det har varit en trevlig dag men nu känner jag mig helt slut. Tyvärr har jag lite skolarbete jag behöver göra till morgondagens skolstart också, så jag ska sätta mig med det snart.

Ozzy har varit dålig i magen sen i fredags. Efter att ha pratat med min hundexpert Jenny och efter att ha tagit hennes råd är jag nu ganska säker på att det var nya maten som gjort honom dålig. Han är nu tillbaka på bara pro plan och magen har varit bra hela dagen. Han ska fortsätta med färskfoderet men jag ska börja mycket långsammare och utslaget på mycket längre tid. Hoppas verkligen det går bättre för han tycker inte om torrfodret och han är väldigt avundssjuk på Ikaros som får äta den goda maten.

På onsdag ska vi till veterinären och kolla upp Ozzys ögoninfektion. Jag hoppas han sköter sig lite bättre än förra gången. Det är inget kul när ens hund lyckas skrämma veterinären :D

1 kommentar:

Anonym sa...

hoppas ozzy snart blir helt bra både i magen och ögonen! och jag håller tummarna för att du tar med dig kameran imorgon :)