lördag 31 juli 2010

Apportjävel

Något positivt är att datorn funkar nu. Jag satte på den igår natt och helt plötsligt var allt okej igen. Jag förstår mig verkligen inte på datorer men jag ska inte ifrågasätta utan bara glädjas åt att allt verkar vara som det ska och nu har jag lärt mig att jag måste göra virussökningar lite oftare.

Igår var det tjejmiddag hemma hos Linnea. Det blev god mat och MASSOR med hundprat. De senaste gångerna har vi faktiskt pratat om lite annat men igår var det bara hund som gällde. Fast jag tackar ju aldrig nej till att prata hund direkt.

Idag har jag tagit en promenad tillsammans med Johanna. Hon var valpfri idag så vi tog en ordentlig sväng på grusvägarna i Tinnerö. Jag hade med mig kameran men inspirationen infann sig aldrig riktigt men några bilder blev det trots det.





Nu på kvällen skulle jag försöka träna med apporten med Ozzy men det gick åt helvete. Jag vet inte var jag gjorde men något fick honom i alla fall att tycka att appoten var otäck och så fort den vara nära backade han...jag försökte leka med den själv och låg och kramade den i soffan och var allmänt löjlig men det hjälpte inte alls. Jag var intressant men inte apporten. Jag backade ett par steg och klickade minsta intresse men det fanns inget, han bjöd massor på hakan i backen och var väldigt upprörd över att det inte funkar. Han är för söt! När inte ens klickern funkade tog vi en paus och när vi började igen så berömde jag massor när han ens var i närheten av den och peppade honom massor och tillslut kunde han ha den i munnen igen. Det här med apporten kommer bli ett problem för oss men jag inser nu att Ozzy behöver bli väldigt uppmuntrad när vi tränar. Jag undrar hur många gånger jag måste komma fram till det här innan jag kommer ihåg det.

1 kommentar:

Anna med flock sa...

Skönt att datorn verkar fungera för stunden! Visst är det ett pysslande med apporteringen..... för min del är det nog helt klart ett av dom moment jag lagt ner mest tid på... suck... men skam den som ger sig ;)

Ha det fint, ses på måndag!