söndag 4 juli 2010

Varmt!

Jag tycker värmen är rätt härlig men jag tycker verkligen synd om mina hundar. När de börjar få energi och ork på kvällarna, ja då är jag för trött för att göra något, men vi gör så gott vi kan och än går det nog ingen nöd på dom.

Imorgon bär det av till intervjun i Norrköping och jag kommer bli så himla besviken om jag inte får det här jobbet för jag har redan målat upp hur bra livet kommer bli om jag får det och hur roligt det kommer att bli. Jag är i alla fall inte nervös för själva intervjun utan bara bilresan, haha.

Idag har varit en rätt soft dag för hundarna ska snart ut och möta upp Lisa för en promenad man annars har vi inte gjort mycket. Vi har visserligen börjat jobba med ett problem med Ikaros. Han är ju rätt smart när han vill så han har fått ihop det att om Magnus telefon ringer kan det vara så att någon är på väg upp. Magnus mobil är ju kopplad till vår porttelefon så om man kommer till oss ringer det alltid i hans mobil och det har Ikaros alltså lärt sig. Så idag har vi ringt massor till Magnus mobil och han har betett sig precis som om det är porttelefonen men det har inte kommit någon. Det var en del skällande i början men han slappande av mer och mer så vi ska fortsätta jobba vidare med detta och förhoppningsvis kan detta vara borta snart.

Igår var vi och badade vid blå lagunen och det var verkligen hur mycket folk där som helst men vi intog en liten bit av stranden och lät hundarna bada en stund. Det märktes att det var uppskattat för Ikaros gick ner frivilligt och Ozzy ville inte lämna vattnet.




1 kommentar:

Johanna sa...

Lycka till imorgon!