fredag 23 juli 2010

Nu är vi tillbaka!

Det har varit de två bästa och värsta veckorna i mitt liv. Jobbet i sig är helt fantastiskt kul och det har varit en fröjd att få åka till jobbet för att träffa alla dessa underbara killar som bor där. Det som inte varit så kul är den vakna jouren och hur svårt det har varit att sova på dagarna. Men jag har insett att jag klara mig rätt bra utan sömn men nu känns som om jag kommer kunna sova i ett helt dygn. Idag har jag dessutom sovit extra lite då jag åkte med Johanna och hämtade hem hennes Java direkt efter jag slutat jobbet, men det var värt att offra min sömn för att få följa med och träffa valparna som var kvar och att se lilla Java som bara är för underbar. Hon är för söt och hade jag inte redan haft två hundar här hemma hade jag stulit henne från Johanna. Java verkar vara en lugn och trygg tös som redan vid 9 veckor säger till när hon är kissnödig. Jag är så glad för Johannas skull och ser verkligen fram emot att få följa Java så länge de bor kvar här i Linköping.

Trots att jag sammanlagt sovit tre timmar idag kände jag mig väldigt inspirerad till lite hundträning, kanske för att jag knappt träffat mina killar de senaste två veckorna. Ozzy och jag tränade med apporten och även lite fritt följ. Han var lite överallt idag och ville springa runt massor med bollen så det var inte så strukturerat som jag hade önskat. Det har ju äntligen blivit lite svalare så jag misstänker att det är det som gett den extra energin. Ikaros och jag tränade på lite freestyle moment och backa börjar verkligen sitta nu. Han är så söt när han bjuder på det av sig själv. Idag var han dessutom riktigt lugn och inte ett dugg skällig. Trots att jag klagar en hel del på Ikaros så har han en del egenskaper som jag faktiskt önskar att Ozzy hade. Ikaros har ett otroligt driv och gör inget halvhjärtat. Han har en fart i rörelserna som jag verkligen önskar att Ozzy också kunde ha. Tillsammans hade de verkligen skapat den bästa hunden.

Nu ska jag lägga mig i sängen och krama och mysa med mina killar. Sov gott alla!

1 kommentar:

Johanna, Max & Java sa...

Vad kul att ni är tillbaka nu! Vi ses imorgon. Kram!