tisdag 27 juli 2010

Drop-in kurs

Jag har känt mig jätteseg hela dagen så när jag gick bort till ortsgruppen för Anitas drop-in kurs hade jag inga förväntningar alls. Jag bestämde mig i förväg att jag skulle ha fokus på avslappning och att inte skälla och den delen gick riktigt jäkla bra idag. Ozzy var lätt att bryta när han ville sätta igång och ibland låg han ner utan att ha fokus på mig, andra hundar eller godiset. Nu vill jag bara nå denna sinnestämning snabbare och att den ska hålla i sig längre. Jag har fått pikar om att jag matar Ozzy till tystnad och att jag inte borde göra det. Jag är nu tacksam att jag litade på min instinkt och fortsatte för jag märker att jag kan minska på godiset nu. Det är klart att det blir en del precis när vi kommer till platser där det händer mycket men det går snabbare att samla honom nu mera. Jag ser väldigt ljust på framtiden vad gäller hans skällande och att det kommer komma en tid då han kommer vara tyst utan att få belöning för det.

Imorgon bär det av till Norrköping för mitt intropass på akutboendet. Jag är jättenervös men jag hoppas och tror att det kommer att gå bra men nu bär det av till sängen, sov gott alla!

1 kommentar:

Johanna, Max & Java sa...

Låter som en bra plan gällande Ozzys skällande :). Lycka till på jobbet så ses vi imorgon kväll! Kram