fredag 30 juli 2010

Argh!!

Nåt är fel på min dator. Virusprogrammet säger att den stoppar en attack mot min dator och meddelandet kommer upp hela tiden och skapar problem. Jag har mailat bullguard så vi får se vad som säger men tills detta är löst kan jag typ inte använda min dator. Jag önskar i lägen som dessa att jag kunde mer om datorer.

Igår träffade jag Lisa och Janis. Vi tog en promenad ute i Tinnerö och det var trevligt trots att det var rätt trist väder. När vi möttes upp utanför mig jobbade jag på med hundarna riktigt bra. De fick inte lämna trapphuset förens de var lugna. Det tog en stund men det var värt det för när vi kom ut var de inte så stressade och låste sig inte på Janis utan gick mest på som jag vill att de ska göra. Det tog inte lång stund alls innan vi kunde gå som vanligt bredvid varandra och alla hundar var lugna. Skällande var det nästan inget vilket också gjorde mig nöjd. Janis och Ikaros överraskade på promenaden med att leka med varandra vilket inte tillhör det vanligaste.

På kvällen åkte jag och Johanna ut till LBK för att träna. Det var taskigt väder då också men vi gjorde så gott vi kunde. Ozzy tycker inte om regn för det stör honom både i ögonen och öronen man tycker ju att lapphundar borde vara tåliga men inte Ozzy. Jag tränade lite med apporten och på ligg inför läggandet. Tränade mer på apporten hemma på kvällen då jag tyckte det gick så dåligt bort på brukshundsklubben. Vi passade även på att träna på hoppet vilket Ozzy verkade tycka var riktigt skoj.

Inga kommentarer: