tisdag 6 juli 2010

Jobben förökar sig

Intervjun gick jättebra. Det var väldigt avslappnat och de två killarna som intervjuade mig var riktigt trevliga och jag kände mig väldigt välkommen. Nästa vecka ska jag dit och jobba min provpass. Det blir ett dagpass och ett natt och om det går bra kommer jag få jobba där som timvikarie.

Idag fick jag ett samtal från ett boende som bara ligger en bit bort från där jag var på intervju i måndags och de behövde också vikarier och hade två veckor då de behövde någon som kunde jobba nätter. Detta boende jobbar med ensamkommande flyktingbarn. Jag ska dit på intervju imorgon och jag hoppas det går bra för det här jobbet känns lika spännande som det andra jobbet fast svårare i vissa aspekter. Det ska bli kul att höra mer om deras verksamhet imorgon.

Idag stötte vi på Anita på promenaden (Anita bor i mitt hus och är instruktör i fritt följ). Vi tog en gemensam promenad för att avdramatisera lite för hundarna. Mina har börjat spåra ur helt när vi möter dem så jag hoppas att ett par gemensamma promenader kan hjälpa. Anita är väldigt duktig och det kändes som att hon styrde upp alla fyra hundar själv, jag och Magnus var mest bihang, haha!

På eftermiddagen har vi varit och spelat minigolf med mina föräldrar. Jag kom obotligt sist...jag ska inte hoppa av skolan för att ge mig på en minigolf karriär direkt men det är roligt att spela måste jag säga. Efter vi spelat åkte vi och kollade på bil. Jag måste ju ha en bil om jag får dom här jobben då det är väldigt konstiga tider och ligger lite på utkanten av Norrköping. Nu ska jag kolla efter bilar på nätet och förbereda mig för ytterligare en intervju.

3 kommentarer:

Linnea sa...

Vad kul att intervjun gick bra! Vad är det för bilar ni tittar på? Vi åker norröver på torsdag, hoppas att vi kan ses för träning/promenad/whatever (och middag förstås!) efter det!

Anna med flock sa...

Kul att intervjun gick bra, håller tummarna för att även den andra ska gå bra. Härligt att det verkar flyta på bra för dig.... :)

Ha det fint i sommarvädret!

Johanna & Max sa...

Tack för den underbara promenaden!