tisdag 27 juli 2010

Dagbok och målbeskrivning

Idag kom Johanna hit med Java och Max för en gemensam promenad. Fast Java spenderade så klart större delen av promenaden i en väska och såg hur söt ut som helst speciellt när hon somnade. Hade det inte varit så dåligt väder idag skulle jag tagit med mig kameran, men det kommer fler chanser. Ikaros gick lös som vanligt och skötte sig bra. Han var snäll mot Java och bara hälsosamt nyfiken Ozzy däremot var riktigt otrevlig mot Java när hon var i väskan men tyckte bättre om henne på marken för då var han riktigt snäll. Java har väl inte riktigt bestämt sig om mina killar går att leka med men det kommer nog snart när hon lärt känna dem lite bättre.

På kvällen körde jag ett kort pass fritt följ med Ozzy. Jag tycker det är svårt att få igång honom och när jag väl lyckas få fart på honom och han har härlig attityd tappar han oftast fokus lika fort.

Igår natt låg jag och grubblade lite på hur jag vill att hundarna ska fungera i vardagen eller kanske mer vad som inte fungerar i vardagen och hur jag ska lösa det. Så jag tog äntligen tag i att skriva en målbeskrivning där jag går igenom vilka problemområden jag har och hur jag ska lösa dem men framförallt hur jag vill att det ska funka för om jag inte vet det då vet jag inte heller vad jag ska arbeta mot. Så nu har jag ett dokument där allt står skrivet som jag kan kolla på om jag tappar fokus jag har även börjat med en hunddagbok där jag kommer skriva om hur det går i vardagen, hundmöten och sånt och även en träningsdagbok för Ozzy. Jag hoppas det här ska hjälpa mig komma framåt men även ge mig möjligheten att kunna titta tillbaka och se de framsteg som jag är säker på att vi gör men som jag är oförmögen att se.

Nu ska jag strax gå och lägga mig så jag orkar ta mig an morgondagen.

Inga kommentarer: