måndag 17 maj 2010

Utställning

I lördags var det Fritt Följs vårutställning. När jag vaknade kl 06.00 så regnade det så jag var bredd på att det eventuellt inte skulle komma så mycket folk men tji fick jag när solen tittade fram strax efter kl 10. Utställarna kom dock sent men det blev till slut 69 anmälda hundar vilket vi är supernöjda med. Jag hoppas och tror att alla som deltog var nöjda och de som placerade sig vågar nog inte annat är att vara nöjda med tanke på de fantastiska prispåsarna vi delade ut. Vill ni läsa mer om utställningen och kolla på bilder rekommenderar jag att gå in på Fritt Följs hemsida, www.frittfolj.se.

Jag passade även på att ställa ut min lilla boll och han fick jättefin kritik. Han hade bland annat utmärkta öron och läcker färg och det håller jag helt med om. Ozzy skötte sig riktigt bra och skällde inte på domaren vilket jag var rädd för att han kanske skulle kunna göra. Ozzy fick spendera en stor del av tiden i en lånad bur i vilken han fann sig till rätta i riktigt bra. Jag måste verkligen skaffa en sådan tygbur för jag tror att det kan vara väldigt bra vid såna här tillfällen eller om vi ska iväg på tävlingar i framtiden.

Idag har jag tränat lite lydnad med Ozzy. Jag körde små korta träningspass under promenaden då jag inte ville att han skulle tröttna. Vi tränade lite frittfölj med halter och även ställande under gång som verkligen har lossnat. Det är klart att det är ett par dubbelkommandon men jag känner att jag kan minska dom mer och mer. Det är så kul att träna med honom när han är som har var idag och bara sprudlar av glädje och verkligen vill jobba.

2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Jag som bara var "åskådare" på utställningen och passade på att pasivivitetsträna mina vita raketer tycker det var jättetrevligt, folk jag pratade med var väldigt nöjda och glada :)

Kul med bra kritik på din fina grabb och härligt att höra att lydnaden fortsätter frammåt så smått... träning ger färdighet :)

Ha det fin, kramis!

Jeanette sa...

Hej, tittade in på utställning förra helgen. Trevlig anordnad & folk verkade verkligen trivas:-) Ha en HÄRLIG helg!