onsdag 19 maj 2010

Jävla fästingar!

Igår kväll gick jag och Sofia ut på en promenad med hundarna. Det var jättetrevligt och jag kommer sakna Sofia när hon åker hem i sommar och jag är rätt säker på att hundarna kommer sakna Sky också. Vi såg kossor för första gången och Ikaros brydde sig inte alls vilket var skönt, klart han undrade vad de var för något men han skällde inte. Ozzy skällde lite men inte alls mycket för att vara honom så jag hoppas att han snart inte bryr sig om dom alls. Vi hade flera hundmöten och de flesta gick riktigt bra. Vid ett möte var Ikaros lös men det gick superbra och han brydde sig inte alls.

När vi väl kom hem fick Ikaros sig ett bad då han valt att rulla sig i en "fräsch" hästbajs...sen började jakten på fästingarna. Jag tror att jag sammanlagt hittade 12 stycken fördelade på hundarna. Jag har aldrig gått så mycket i skog som jag gör nu så vi har aldrig haft speciellt stora fästingproblem men nu har fästingmedlet åkt på och jag hoppas det hjälper lite i alla fall.





1 kommentar:

Johanna & Max sa...

Jag tränar gärna ihop med dig. Jag ska på samträningen ikväll så vi kanske ses där. Annars kan väll du adda mig på msn: johanna.jareback@hotmail.com så kan vi bestämma någon dag :).