lördag 22 maj 2010

Tråkigt skolarbete

Har nu spenderat senaste timmen med att transkribera 5 min av en 15 min lång intervju. För er som inte vet vad transkribera är så innebär det att man skriver ner exakt vad som sades i en intervju man ska ha med pauser och allt annat som personen säger, väldigt tidskrävande vill jag säga. Men nu får det räcka för idag. Ska försöka göra det sista imorgon men det är ingen stress för det ska inte vara inne förens på tisdag.

Idag har varit en riktigt slapp dag. Vi tog ut hundarna på en promenad ute i Tinnerö men det blev inte allt för långt för mina killar orkar inte lika mycket nu med denna värme. Ozzy tog dock ett bad i en liten bäck vilket gav honom ny energi...suck han är en riktig badnisse, det är svårt att hindra honom ibland när han har bestämt sig för att dyka i. Jag passade även på att träna lite med Ozzy på vägen men han var inte riktigt med idag kanske på grund av värmen...

Vi fick med oss massor med fästingar hem som vanligt och nu har dom jävlarna börjat hoppa av hundarna och kryper på golvet. Idag har jag sammanlagt hittat fyra på golvet, en som kröp på Ikaros och en var som bitit sig fast på hundarna. Usch vad jag hatar dessa parasiter. Jag har i alla fall kommit över min fästigfobi.









2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Härliga busbilder!

VIsst är det jobbigt att transkribera... när jag gjorde mitt examensarbete transkriberade jag 40 min långa intervjuer.. inte helt skoj kan jag tala om, man kunde dom nästan utantill tillslut ;)

Hopaps du får en fortsatt härlig helg!

Anonym sa...

hola

härliga bilder på dina fina killar som vanligt =) !

Är det bara jag som tycker det är nästan är spännande att transkribera? Fast på engelska...usch vilken nörd jag är *Lol*

Håll tummarna för att vår bil kommer vara ok vännen. Jag meddelar så fort jag vet så vi kan göra ngt kul!

Kramis
L