onsdag 12 maj 2010

En månad kvar...

till sommarlov!! Oj så jag längtar, det är riktigt svårt att motivera sig i skolan just nu och det är en känsla jag tror jag delar med alla min kurskamrater. Jag fick besked igår att jag klarade juridiktentan, det var visserligen på håret men vem bryr sig huvudsaken är att jag klarade den.

Senaste veckan har jag gått massor med härliga och långa promenader ute i tinnerö. Jag vet att jag skriver det ofta men det är verkligen härligt att ha skog och oändligt mycket fält precis utanför dörren. Jag tror inte hundarna någonsin har varit i så bra form. Magnus har följt med på några promenader och sen har jag även haft sällskap av Linda och Lisa vid tillfälle. Mina killar älskar verkligen sina tjejkompisar och man skulle kunna tro att jag skulle ha problem med Ozzy på kursen för att han får leka med Janis men han fattar väldigt bra att när vi tränar så tränar vi och då lämnar man de andra hundarna ifred och fokuserar på matte.

I måndags var det näst sista tillfället på lydnadskursen och Ozzy var riktigt duktig. Han skällde nästan inget alls och nu har jag skurit ner drastiskt på hur mycket belöning han får för att vara tyst. Det får ju inte bli så att jag matar honom till tystnad. Vi körde mycket inkallning vilket gick helt okej. Vi gjorde inkallning med störning och störningen var lite för otäck för Ozzy. Det var nämligen två personer som sprang på vardera sida om honom men istället för att springa längs med så blev det att de trängde honom vilket gjorde att han blev riktigt skrämd, inte kul tyckte jag men han har nog glömt det nu. Vi har ett problem att Ozzy inte tycker om att jag lämnar honom, så sitt stannakvar funkar inte alltid så bra. Jag måste träna på det ordentligt så att han känner sig bekväm med att jag går en bit bort, men den träningen får ske successivt. Han börjar fatta att han ska sätta sig fot efter inkallning, i alla fall hyfsat, jag har tränat mycket på inkallningar denna vecka.

Igår tog jag med mig Ozzy till Anitas öppna kurstillfälle. Hade egentligen inte tänkt att gå då Magnus och jag har så dåligt med pengar men ändrade mig i sista sekunden. Dock var inte Anita där utan en annan tjej som heter Sabine tror jag. Jag var grymt imponerad av henne och hon gav mig väldigt mycket feedback på min träning och flera uppslag hur jag ska träna vissa moment.

Jag har fastat alldeles för mycket i små små detaljer att Ozzy har börjat tröttna så nu ska jag försöka fokusera mer på glädje och en härlig attityd istället, vi ska ju inte tävla i SM direkt. Jag känner mig riktigt inspirerad just nu och jag ser verkligen fram emot nästa vår då målet är att vi ska ge oss ut på vår första tävling.

Vill också passa på att tipsa om Fritt Följs utställning på lördag. Vi har aldrig haft ett så fint prisbord som vi har i år. Gå gärna in och läs mer på hemsidan www.frittfolj.se

Här kommer massor med bilder från veckan som gått














1 kommentar:

Johanna & Max sa...

Jag vill också bo vid Tinnerö :(. Det låter så härligt!! Fina bilder!