torsdag 29 oktober 2009

Vilken dag!

Först fick jag besked om Ozzys höfter. Det gick helt otroligt snabbt betalade i fredags och fick beskedet idag. Ibland går det fort där borta på SKK. Han har B höfter och fria armbågar så jag är supernöjd och lättad.

På kvällen var det avslutning på unghundskursen och det gick riktigt bra. Vi körde en övning då alla hundar var lösa och så skulle man gå sicksack mellan de andra ekipagen och det gick faktiskt över förväntan. Ozzy var stundom rätt tyst idag vilket var kul. Han har lärt sig att han har större chans att få godis om han lägger sig ner. Någon gång hoppas jag på att ha en hund som Leo för han har en off knapp som heter duga men jag vet att Anna har lagt ner hjärta och själ i just det. Det är så härligt att se honom med hakan i marken nästan sovandes mellan övningarna, det ni är avslappning! Bilderna är från förra veckans kurs och är tagna av Tessan.










Nu på natten såg jag ett mail från Ikaros uppfödare och tydligen har min Ikaros blivit fotomodel. Han finns nu mera på SLKs (Svenska Lapphundklubben) första sida om man skrollar ner en bit(http://www.slk.nu/?p=7) gissa om jag blir stolt. Men det är ju inte så konstigt med tanke på hur vacker han är. Bilden är tagen av mig i vintras. Idag har verkligen varit en härlig dag.

På ett mer personligtplan så kan jag informera att juridik tentan är gjord och inlämnad och likaså omtentan i socialt arbeteskursen. Idag har vi även slängt allt skit upp på förådet, det blev två stora lass till tippen, usch vad mycket skit man sammlar på sig.

Sov gott!

5 kommentarer:

Anna med flock sa...

Jättegrattis till röntgenresultatet, va skönt!

Kul att det går så bra på er på kursen men jag är inte förvånad så härliga som ni är ihop du och Ozzy!

Ville du samåka med oss på lördag?

Tessan sa...

Röntgen...KANOOOON!!! Kul

Ikaros-WOW vilken kille!

Gå in och rösta på fototävlingen på min blogg.....
Kramis!

jenny & lego sa...

vilken bra dag!

skönt med röntgenresultatet & vad kul att ikaros är fotomodell till allmän beskådan!

kicki fohlin-svensson sa...

Oj så skönt! Och jag längtar efter att få ha er på kurs igen!
Ni är så härliga tillsammans.
Kram på er och vi ses snart igen!
Kicki

Anonym sa...

GRATTIS TILL RÖNTGEN RESULTAT, AVSLUTAD KURS M OZZY,
GRATTIS TILL JURIDIK TENTAN SOM ÄR AVKLARAD.
GRATTIS TILL IKAROS som blivit fotomodell! Vilken bra vecka =)

Play dejt morgen? Blir det regnställ månne?
Kramis
L