onsdag 21 oktober 2009

My name is Sara and I'm a kursohilic!

Jag hade lovat mig själv att ta en paus i allt kursande då jag känner att tiden inte räcker till skolan tar upp så mycket tid men trots det anmälde jag mig på ytterligare en kurs idag. Men när något som verkar skoj dyker upp är det svårt att säga nej. Så nu har jag anmält mig på en fortsättningskurs på den Ozzy och jag går nu. Det är en lydnandskurs men med en lekinrikning, det ska bli riktigt spännande men jag misstänker att vi kommer se ut som två fån jag och min boll. Jag vet ju inte om jag kanske någon gång i framtiden, stort kanske, skulle vilja tävla i sök och då måste man klara lydnad 1. Det skadar aldrig att gå på kurs, det ända det skadar är plånboken.

Idag var det näst sista gången på undhundskursen och det gick strålande bra. Ozzy var helt fantastisk och inte lika skällig som vanligt. Han ville verkligen vara med mig och vi körde mycket av träning lösa vilket verkligen stärker mitt självförtroende. Vid lössläppet kom han kanon bra på inkallning vilket också det stärker mig och får mig att känna att han och jag har en bra relation. Ytterligare en anledning till att jag fortsätter på denna kurs, förutom att det är kul och en bra instruktör, är gruppen. Det är super bra stämning och alla är så otroligt trevliga.

Denna vecka har jag suttit med hemtenta precis hela dagarna känns det som. Hundarna börjar nog bli rätt trötta på att bara se mattes rygg. Tentan jag skriver nu är i juridik så det är mycket lagtexter att plöja igenom och försöka förstå men jag har lärt mig väldigt mycket. Jag hoppas bara att den här tentan kommer tillbaka med betyget G.

Ha det bra alla fina männsikor där ute!

1 kommentar:

kicki fohlin-svensson sa...

Jag är toppenglad över att du ville fortsätta att gå kurs hos mig!
Och visst är det en härlig grupp? Jag riktigt njuter av att få vara instruktör åt er, det är nog lika kul för mig som för er.
Krama underbara Ozzy och pussa nosen.
Vi ses nästa vecka!
KRAM Kicki