lördag 10 oktober 2009

Uppletande för hela slanten

Ja, det är uppletande som gäller just nu. Ikaros blir bara duktigare och duktigare. Igår var han så söt för då hade jag lagt ut ett litet däck som jag fått av Anna. Jag har aldrig använt den med Ikaros så han var lite osäker, så när han hittade den så tog han den i munnen och bara stog och väntade och när jag berömde honom så blev han SÅÅÅÅ glad över att han gjort rätt och kom som ett skott. Ikaros är otroligt ihärdig och ger verkligen inte upp förens han hittat vad jag gömt. Han tycker verkligen det är hur roligt som helst att han dessutom är rätt duktig med att komma in med grejerna är bara en stor bonus för hans glädje är bra nog. Vi ska ju inte tävla eller nåt sånt utan detta gör vi bara för aktivering.

Ozzy är också duktig men han är lite klurigare att jobba med. Antingen tycker han att saken jag lagt ut är för tråkig och då bara lyfer han och släpper och kommer till mig för godis eller så är saken för rolig och då måste han köra ett par ärovarv innan man kanske kan komma till matte. Det positiva är att han är att han går ut bra på djupet och jobbar på bra men han är inte riktigt lite uthållig som Ikaros men det kommer nog.

Idag tog vi en promenad ut till vår lägenhet. Det är så kul att se hur långt bygget kommit. Tyvärr såg vi att de målat vår del av huset i en frukansvärt ful orange färg. Tur att det ser fint ut inne. Alla ballkonger var upp nu också och vad jag vet ska de första flyttat in i huset men det är ett tag kvar innan det är Magnus och min tur. Vi kommer iallafall inte ha problem med att komma på trevlig promenadvägar, det är ett som är säkert.







2 kommentarer:

jenny & lego sa...

det är nästan så att jag måste flytta tillbaka till linköping för att bo där vid tinnerö!

Anonym sa...

Fina bilder vännen! =)
Linda