onsdag 31 december 2008

Gott nytt år alla!

Bland det bästa jag har gjort i mitt liv är att flytta till Gottfridsberg. Idag är första dagen då jag tycker att det smällt mycket. Detta har självklart varit väldigt skönt för min älskade lilleman som äntligen fått slappna av i december månad för första gången i sitt liv. Men nu och ett par dagar framöver får han bara vara ute korta stunder för att rastas annars är han inne där han känner sig trygg. Ozzy bryr sig inte alls om racketer så han får vara ute som vanligt så klart.

En kul liten nyhet är att Ozzy gav matte en julklapp på julafton, han lyfte för första gången i sitt liv på benet och han gjorde det när matte hade kameran redo så det finns bildbevis :D
Han har visat lite tendenser tidigare på att han försöker revirmarkera, han har bestigit buskar och sånt för att kissa, jag kan lova att han ser hur söt ut som helst.

Det har varit en väldigt trevlig jul med jättegod mat och fantastiska julklappar. Tyvärr jobbade jag juldagen och även fredag och lördag då halva personalstyrkan blivit sjuka under julen så det blev inte direkt något långt julfirande. Vi är visserligen vana vid det då mamma för det mesta jobbar annandagen stackarn, det är inte en kul dag på året att jobba med alla galningar som ska handla på rean :P

Här kommer en hel del bilder från vår julaftonspromenad
























2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, det var inte särskilt kul att bo i Ryd ifall man har en raketrädd hund..

Jättefina bilder och vilket fint halsband Ikaros har, är det reflexhalsband? Hm, Noah skulle vara snygg i ett grönt - synd bara att han redan har så många halsband så jag inte kan köpa fler ;)

Hoppas 12-slaget går bra för hundarna!

Anonym sa...

Hej
Jag var ute på promenad med min hund när jag mötte dina föräldrar (tror jag). De sa att Dino var jättelik Ikaros. Jag fick tipset om din blogg så jag var tvungen och gå ut och titta, och de är lika. Dino är inte riktigt lika långhårig. Kul att se.
MVH Linda