torsdag 18 december 2008

Snart är det jul!

Jag kan inte fatta hur fort den här månaden har gått för helt plötsligt är det bara 6 dagar kvar till jul. Det känns så skönt att Magnus och jag är klar med all julklappar så nu ska vi bara jobba i helgen och sen bär det av hem till föräldrarna för att fira jul.

Idag gick vi ner till stan för att handla dom två sista julklapparna. Hundarna fick följa med för lite miljöträning. Har inte varit nere på stan med Ozzy på ett par månader. Båda däckade när vi kom hem och båda ligger fortfarnade och sover tungt. Det tar på deras små hjärnor att hålla koll på alla julhandlande människor.

Ikaros har verkligen lugnat sig under hundmöten men Ozzy är mer vild än tam. Han blir så överexalterad när han ser en annan hund att han inte vet vart han ska ta vägen. Det ända som gäller är träning träning och åter träning. Jag tycker mest det är så jobbigt att folk kollar på mig som om man vore en dålig hundägare och att Ozzy är ett monster. Önskar att jag inte var så känslig för vad främligar tycker om mig, egentligen borde jag inte bry mig.

Imorgon ska vi träffa Linda, Björn, Bianca och framför allt Bob det ska bli trevligt. Jag träffade dom senast i onsdags men då var det bara jag och Ikaros imorgon ska alla med, kameran också förhoppningsvis.

1 kommentar:

Anonym sa...

hundmöten ja.. suck! lego har ju så mycket energi i kroppen så det tar han ut på hundar vi möter och jag kan verkligen inte bli arg på honom för jag kan inte ens föreställa mig hur frustrerad han är. noah bättrar sig iaf, alltid något! ;) under en lego-promenad förut på 15 minuter så mötte vi 12 hundar (!!) - jag trodde det var ett skämt.. man kanske får gå ut på nätterna med lego så att man inte behöver skämmas? ;)