tisdag 2 december 2008

mmmmm...märgben...

Igår åkte vi och storhandlade och skulle då också passa på att handla färskfoder som vi ska börja ge båda hundarna från och med nästa år men det var klart att den maten vi ville ha var slut så vi får åka dit snart igen. Men jag kan lova att hundarna inte grät för det för vi hittade dom största märgbenen jag någonsin sett, dom var nästan lika stor som Ozzy. Dom höll båda på i säkert 6 timmar med sina ben och var så lyckliga så. Vi ska köpa två till snart så att vi har under nyår tror att det kommer hjälpa en hel del för Ikaros. Märgben hjälper hundar glömma tid och rum :D


mmm...märgben

Jag är dock jävligt förbannad på det här med racketer. Som ni förstår har det redan börjat. Skulle gå ut till skogen i onsdags för att träffa Linda, Björn och Bob vad händer om inte två racketer som avfyras efter varandra. Ikaros lägger sig platt på marken och går inte att röra en tumm. Till slut tar jag till det värsta jag vet, jag börjar med den gladaste tonen jag vet skrika "var är husse, Ikaros, var är husse?" det är elakt för han älskar sin husse och börjar leta som en tok efter honom, men jag lyckades i alla fall ta mig till skogen och när han väl såg Bob var allt som bortblåst.

Jag fasar för nyår och tiden innan och efter. Ikaros vågar inte sätta en tass utanför lägenheten och jag vet verkligen inte vad vi ska göra nu när vi inte har trädgård längre. Att se sin hund inte våga kissa och bajsa för att den är så rädd är verkligen inte roligt. I ca en månad bajsar han en gång om dagen och det är säkerligen bara för att det är fysiskt omöjligt för honom att hålla sig längre. Efter allt smällande har man veckor av träning för att få honom att våga gå ut när det är mörkt, jag undrar varje år hur jag orkar och hur han orkar. Önskar att folk kunde sluta med smällare och racketer eller bara göra det en liten stund vid tolvslaget, inte en månad innan och en månad efter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hundarna tyckte att benen såg smaskiga ut iaf, jag tyckte väl att de såg sådär ut ;)

Ja, jävla raketer.. Lego reagerar som tur är inte än men Noah har jättesvårt med det och det är så otroligt jobbigt att försöka hålla emot honom när han försöker fly hemåt. Vi ska åka bort över nyår så att Noah inte behöver vara med om det värsta på 12-slaget men det är ju veckorna innan och efter som är det svåra.. vi kan ju inte flytta några veckor i december/januari.

Låter som en bra aktivitet att tugga märgben då iaf, det brukar göra att de avreagerar stressen lite!

Vilket färskfoder har du bestämt dig för?

Anonym sa...

du har en utmaning att hämta i min blogg! :)