måndag 22 september 2008

Utställning

I lördags tog jag båda hundarna med mig upp till vidingsjö för att vara med i Fritt Följs inofficella utställning. Det var givetvis Ozzy som skulle ställas ut, Ikaros är ju kung utan pung (för att citera min kompis Jenny) så han får inte vara med.

Jag är en total noob när det kommer till utställing så det var Linda som visade upp honom i ringen och tur var väl det för jag misstänker att det inte hade blivit en lika lyckad affär om det hade varit jag som gjort det.

Ozzy travade som en dröm bredvid Linda och kollade bara på henne och inget annat och det var duktigt för jag kan lova att det fanns störningar både till höger och vänster. Jag var så stolt så det hade verkligen inte spelat någon roll vilken kritik han hade fått.

Man får ju inte bli för glad av en liten utställning som det här jag anmälde mig mest för att se om jag tyckte det var kul och för att se om Ozzy tyckte det var kul, och det verkade han göra. Dessutom får man väl inte ta kritiken på för stort allvar, det var en liten utsällning och jag misstänker att domarna är extra snälla när det är inofficellt dessutom är Ozzy så ung än att det är svårt att veta hur han kommer att bli. Hur som helst så här löd kritiken han fick:

"En duktig kille" Utmärkt format huvud och fin blick. Bra bett och pigment. Bra öron. Prima kroppspropotioner lämpligt vinklad stomme. Rör sig mycket bra för sin ålder. Glatt och vänligt visad. Härlig päls och färger.

Med kritiken fick han ett HP (har ingen aning om vad det betyder) och en fin lila rosett och givetvis en plats i finalen. Klassen han tävlade i var valp 2 vilket var valpar från 6-12 månader. Det var ca 15 hundar i denna klass i finalen och topp fem fick rosett Ozzy var dessvärre inte en av dom men jag var stolt och nöjd ändå.

Här kommer lite bilder från Ozzys underbara prestation i ringen vi får se om det blir några fler utsällingar för Ozz-bollen nästa år.











Det var allt för idag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh, en uppdatering om utställningen ändå! :) kul att det gick så bra & det ser otroligt snyggt ute i ringen!

hp = hederpris, för extra snygga hundar :)

Anonym sa...

grattisgrattis! vad stolt du måste vara =)

Hannah sa...

Congratulations, I'm glad it went so well!