måndag 8 september 2008

Boss

Jag börjar äntligen känna att jag har gjort någon form av genombrott med Ozzy. Tidigare har jag haft bra inkallning när vi är själv men så fort Ikaros eller någon annan hund har varit med så har det varit som jag inte existerat. Det är ju i sig inte så konstigt eftersom han bara är valp men det känns riktigt bra att han äntligen börjat lyssna lite. Jag måste få skryta lite och berätta att jag har haft ett par inkallningar då han har sett en annan hund men ändå valt att komma till mig och det tycker inte jag är illa för en 6 månaders valp.

Ozzy har blivit lite större men att bli könsmogen har jag inte sett några tendenser till än. Han har inte lyft på benet en enda gång och när vi träffade Pumba här om dagen så var han inte ett dugg intresserad trots att hon löpte dock har han börjat nosa mer. Men men jag klagar inte det gör mig inget om han aldrig blir könsmogen ;)

Jag har en kollega på jobbet som har hund. Boss som den heter är en blandning mellan rottweiler och schäfer och är jättesöt och väldigt snäll även om Ikaros inte verkade förstå det. Vi träfades här om dagen och det första Ikaros gör är givetvis ett utfall men jag ignorerar det och vi börjar gå på en promenad. Allt går bra och Ikaros verkar acceptera honom mer och mer så när vi har gått en stund så beslutar vi oss för att släppa dom. Detta var väl inte världens mest lyckade historia. Ikaros blev rädd när Boss sprang emot honom och började då skälla massor då blev Boss rädd och valde att ignorera Ikaros. Sen när Ikaros väl insåg att Boss inte ville honom illa hade Boss redan bestämt sig för inte ville leka med Ikaros mer. Jaja, det kommer fler chanser jag tror dom kommer komma mycket bättre överens nästa gång.

Nu ska jag gå ut med Ozzy ner till fotbollsplanen och träna. Idag ska jag lägga fokus på inkallning (som vanligt) och på sida (fot fast jag har kommandot sida). Ozzy har varit riktigt busig idag på förmiddagen så jag tror det kan gå riktigt bra idag.

Här kommer några bilder på Boss så att ni också kan se hur fin han är.






Det var allt för idag!

Inga kommentarer: