fredag 25 juli 2008

Ozzy möter Ossi

Har anmält mig till en kurs på lördag med Ikaros. Är nervös för den ska vara ganska tuff men med mycket feedback. Vet inte om jag vill höra allt jag gör fel med honom...men ibland får man riskera att få sina känslor sårade för jag vill verkligen komma tillrätta med dom problem vi har, so wish us luck!

Idag skedde äntligen det efterlängtade mötet mellan min lilla Ozzy och hans kullbror Ossi. Jag kan intyga att det blev en hel del förvirring när vi skulle försöka kalla in våra inte så lydiga valpar. Tack o lov så var Ikaros med för att valla in dom ibland, hihi.

Mötet gick jättebra även om Ossi var lite rädd för mina två i början. Han tyckte det var mycket tryggare under bilen än ute i det fri där Ozzy kunda attackera honom. Men till slut så insåg han att det här kille är nog ganska rolig trots allt och efter det gick det inte att skilja dom åt.

Ikaros spenderade sin tid med att äta gräs och strosa lite. Jag tror han tycker att en valp i taget räcker, två är mer än vad han klara av :D

Ossi och Ozzy är otroligt lika och man kan verkligen se att dom faktiskt är syskon. Så tack Marie för att ni tog er till Linköping för att träffa oss och jag hoppas verkligen vi kan hitta på nått snart igen :)












Vi ses!

3 kommentarer:

Anonym sa...

era hundar måste vara olagligt söta! :) men den gamla bilden på ozzy ca. 4 veckor... är d verkligen en hund? haha. kram moa

Hannah sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hannah sa...

Google Översättning ftw! :) Det är underbart att kunna läsa berättelsen med bilder. Ozzy är så söta!