tisdag 8 juli 2008

Valpkurs

Idag började vi på valpkurs med Ozzy min lilla busboll. Det gick för det mest fantastiskt bra men så ibland så gick det inte riktigt lika bra. ( Se nedan för bildbevis, hihi).
Först tog vi såklart bussen dit. Det var Ozzys första bussresa och det gick oväntat bra. Han hoppade på bussen alldeles själv och det trodde jag aldrig han skulle våga. Sen satt han i mitt knä hela resan och var så lugn och snäll som bara min lilla älskling kan vara.
Väl framme var jag beredd på det värsta men han var riktigt snäll min lilla Ozzy. Han var lite skällig till en början men efter en stund lade han sig ner och gnagde på en pinne och var nöjd med det. Jag kan lova att det var annat när jag gick på valpkurs med Ikaros han spenderade all sin tid med att försöka åla sig till dom andra hundarna, hehe.
Min busboll och jag innan kursen börjat
Här tränar vi inkallning

"Jaja, jag kommer matte"


""Åh har du godis varför sa du inte det från början"



Den andra finska lapphunden på kursen


Ozzy och jag tränar kontakt som ni ser går det fantastiskt



Detta är sekunden innan Ozzy bestämmer sig för att han inte alls behöver sin matte utan är fri att göra som han vill, aka springa fram till alla hundar i gruppen...suck :D


JAG ÄR FRI!!!!!!


Så på det hela taget gick det jättebra så till nästa vecka ska vi träna ännu hårdare på inkallning och kontakt. Nästa vecka ska vi vara bäst i gruppen det kan jag lova :D

Här är några bilder från tidigare i veckan :)


Jag har försökt förklara för Ozzy att han är för ung för att dricka, lol


"vänta på mig!"


Ikaros min lilla knähund

Busbröder

"vad letar vi efter Ikaros?"

Imorgon ska vi hem till mina föräldrar så då får det gärna vara lite bättre väder än idag.
Vi ses snart!



1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att det går så bra med träningen! Ozzy ser verkligen lycklig ut när han är friiiii! :)

Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen nu.. ;)