fredag 8 augusti 2008

Borås here we come!!

Nu är det bestämt den 17:e augusti bär jag och Ikaros av till Borås för att hälsa på Jenny och Noah och självklart också deras nya tillskott Lego. Jag har inte ens vågat tänka på att göra detta innan då jag är en sån fegis när det kommer till att åka tåg och speciellt med hund. Men nu ska jag ta tjuren vid hornen och det ska bli hur spännande som helst. Det ska bli helt fantasktiskt att träffa Jenny igen och jag ser verkligen fram emot ett par dagar av mycket hundprat :D

Inför den nalkande tågresan kände jag att det kanske var bäst att träna lite med Ikaros nere vid stationen. Det gick jättebra! Han var helt oberörd när tågen åkte förbi och när pendeln till Tranås kom ville han till och med gå på. Tack vare att det var så lyckat känner jag nu mycket mindre ångest inför resan nu behöver jag bara oroa mig för att komma på rätt tåg :D

Annars flyter allt på som vanligt här hemma. Ozzy växer även om det är väldigt långsamt. Jag tycker han är så fruktansvärt liten. Valpkursen går bra. Han har blivit mycket mindre skällig på kursen vilket jag misstänker att dom andra deltagarna är tacksamma för. Jag tror inte dom har hört ett ord av vad Tomas sagt innan. Dessvärre skäller han fortfarande som en galning när han ser andra hundar och får då igång Ikaros så folk måste tro att jag har två söta mördarhundar :S

I måndags beslutade jag mig att gå till ryd för att se om kanske Linda ville komma ut med Pumba en stund. Det ville hon! Så Ikaros och Pumba fick en härlig timma i skogen tillsammas. Med lekstund med Pumba och tiden det tog att gå fram och tillbaka var vi gående i 3 timmar gissa om Ikaros var trött när vi kom hem. Dessvärre mötes han av en överenergisk Ozzy som vanligt. Stackars lilla Ikaros :D









I tisdags kom Linda hem hit med glass till hela hushållet. Det blev en hel del universitetsprat då alla förutom Magnus ska börja plugga i höst. Efter all glass tog Linda och jag ut alla hundar på en lite promenad och lek.








Vi ses!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sara!

Såå spännande med tågresa med hund. :) Du ska se att det klarar du fint!

/Johanna

Anonym sa...

Hej gumman

gud vad fin bloggen är.

Super kul att du och Ikaros ska på tåg äventyr till Jenny.

Jag tror ni kommer få det jättekul och att resan kommer gå bra. Du är så himla duktig med dina hundar och du behöver bara hans favvo godis så kommer tåg påstigandet gå som en dans.!

Många kramar från ditt fan nummer uno:

Linda