onsdag 27 augusti 2008

Hundägare

Jag möter allt för ofta hundägare som anser sig vara så mycket bättre än alla andra och jag måste bara få uttrycka hur otroligt trött jag är på dessa människor. Människor som går och ler för sig själva när min hund gör utfall men deras går fint vid sidan. Jag är också glad när jag lyckas bra med mina hundar men jag är inte gladare för att någon annan misslyckas. Jag hatar när människor blir arga när mina hundar någon gång spinger fram till deras. Min hund har blivit biten så jag är alltid rädd när någon lös hund spinger fram men jag anser att situationen aldrig blir bättre av att jag blir arg och svär och kallar någon en dålig hundägare eller värre. Ingen är perfekt tänk om alla kunde inse det.

Nu till något lite roligare. Magnus och jag tog med oss hundarna ner på stan här om dagen och då träffade vi en tjej som jag träffat en gång tidigare. Hon har också två finska lapphundar! Vi stog och pratade en längre stund och hon tipsade mig om att hålla koll på ett finsk lapphunds forum om en träff som förhoppningvis ska hända ganska snart. Ska hur som helst börja samla mod redan nu för att gå dit. Alla som känner mig vet ju att jag inte dirket älskar såna stora träffa med främmande människor men förhoppningsvis ska Magnus också följa med och då känns det lite bättre :)

Ozzy gick upp ett helt kilo förra veckan så nu väger han 12,8 kg vilket känns ganska bra. Han har dessutom blivit betydligt mindre skällig vilket jag tror att hela hushållet är ganska tacksamma för :D Ozzy fick följa med på en lekträff med Pumba förra veckan så här kommer lite bilder från det bättre sent än aldrig.








Tack för idag!

Inga kommentarer: