tisdag 5 januari 2010

Understimulerade hundar

Ozzy har börjat visa tecken på att vara rätt understimulerad vilket inte är så konstigt med tanke på hur lite vi gjort de senaste veckorna. Idag tog jag i alla fall tag i problemet och gjorde några uppletanden åt hundarna. Det märktes att det var ett tag sedan vi gjort det för båda var lite ringrostiga men kämpade på bra. Ikaros var dock lite ofokuserad på ett av skicken och lalade runt lite innan han kom på vad han skulle göra. Överlämnade biten var en stor katastof så klart men all träning är ju en fäskvara så det är kanske inte så konstigt. Jag ska försök hitta lite bättre rutin i träningen men det är svårt när man lever som man gör. Komma igång på riktigt gör vi nog inte förens vi flyttar.

Har tagit lite bilder både inne och ute men jag kan inte ladda upp dem så räkna med en bildbomb i februari när jag har mitt internet och min egna dator. Har jag sagt att jag längtar tills vi kan flytta in i våran lägenhet!!! Bara 27 dagar kvar.

1 kommentar:

Anna med flock sa...

Inte lätt att få det att flyta på när man bor "inkölad" hos någon annan. Förstår att du ser fram emot flytten! Jag ser fram emot att fikabesök sen i vår för och kolla hur fint ni får det ;)

Ha det så gott trots allt, kramisar i massor!