fredag 29 januari 2010

Imorgon flyttar vi hem!

Äntligen är dagen kommen, dagen vi längtat efter i över 4 månader, imorgon flyttar vi äntligen in i vår nya lägenhet. Jag kunde inte sova natten till idag och i natt kommer jag inte sova en blund det är jag helt säker på. Dagen har vi spenderat med att städa och plocka iordning inför morgondagen. Så imorgon kl 10 börjar projektet - sista flytten!

Med hundarna har det varit bootcamp. Vi tränar på för fullt att sköta sig i koppel och kunna acceptera att det ibland finns hundar i vår närhet. Har haft en del katastofala möten men en hel del har gått förvånande bra också. Var iväg med Sofia och tränade agility för ett tag sedan. Hundarna var duktiga och jobbade på men det som framförallt var roligt var när vi kom ut ur lokalen och det stog en hund där. Ikaros var knäpptyst och Ozzy skällde bara ett par gånger och inte aggressivt utan bara otålighetsskall eller vad man nu ska kalla dem.

Var även iväg på samträning i måndags. Vi var inte där först denna gång vilket vi var förra. Det är mycker svårare att närma sig en skock hundar som skäller när man vill att sina egna ska behålla lugnt. Vi kämpade på och sista biten vi gick tog riktigt lång tid. Det blev mycket backande och myckte sitta och lugna sig. När vi väl kom fram tog det lååååååång tid att få hundarna att på något sätt lugna sig men ibland hade vi korta tillfällen då de var hyffsat lugna. Avslutade med att gå in i lokalen för fika. Det är så himla nyttigt att träna på passivitet i olika miljöer. Hundarna är alltid jättetrötta när vi kommer hem efter dessa samträningar trots att vi inte gör något speciellt träningsmässigt utan bara jobbar på att hålla oss lugna.

Annars kämpar vi på med möten. Nu är det sitt som gäller om vi inte kan undvika mötena. Det är klart man får påminna dem ett antal gånger innan de faktiskt sitter men jag vägrar ge upp. Dock kan jag stolt meddela att de går MYCKET bättre i koppel! Nu skäms jag inte när folk ser oss utan känner mig mest nöjd över vilka fina killar jag har.

Nästa gång jag skriver kommer det bli en bildbomb. Ska bli kul att titta igenom alla bilder från månaden som gått.

4 kommentarer:

Anna med flock sa...

Lycka till med flyttandet nu, skönt för er att äntligen få ett eget krypin :)

Johanna & Max sa...

Vad härligt att ni äntligen flyttar. Jag tror att de där med hundmöten kommer bli lättare när ni väll har flyttat klart. Ni har ju Tinnerö som granne nu så det är bara att njuta av naturen. Ses på Onsdag. Kram

Anonym sa...

GRATTIS TILL FLYTTEN SARA O MAGNUS!

Kramis
Linda

jenny & lego sa...

Det finns verkligen ingen tid för internet längre (vilket märks på mitt dåliga bloggande & dåliga kommentarer) men grattis till flytten, vad skönt! Det är verkligen ett toppenområde & jag är så avundsjuk att ni har Tinnerö som grannar! :)

Låter som ett bra projekt med Ikaros & Ozzy, att satsa på det som ni faktiskt har varje dag (dvs koppelpromenader/promenader & hundmöten). Tycker att det är jättetufft & bra att du tar tag i det & jag tror absolut att det kommer att ge resultat!

Vill du bolla träningsidéer & tips är det bara att maila (ny adress: jennyek@mail.com)!

Hur går det med plugget? Trivs du?

Kram!