onsdag 18 november 2009

Kursstart

Idag var det kursstart för lydnadskursen. Jag är över förväntan exalterad över denna kurs. Jag tror det kommer bli hur kul som helst och att det kommer att vara en jätteutmaning för mig. Jag måste bara jobba upp min självförtroende lite grann så att jag inte låter så himla negativ hela tiden. Vi är redan en liten grupp som planerar att träffas för att träna lite mellan gångerna.

I läxa fick vi att kolla upp alla regler kring lydnadstävling så det måste jag hitta tid till dessutom ska vi påbörja en träningsdagbok där vi ska föra in vad vi tränar på för grejer och hur det går. Har velat föra träningsdagbok länge men har aldrig tagit tag i det men nu är jag tvungen att börja vilket är bra.

Här är lite bilder från förra veckans agility träning. Jag har inte kunnat följa med något denna vecka då skola, flytt packning och allt annat tagit upp för mycket tid. Jag längtar till lugnare tider då det finns mer tid för hund och bloggande.










3 kommentarer:

kicki fohlin-svensson sa...

Du kommer nog att få ett gott självförtroende, vi är ju många som kan hjälpas åt och stödja varandra!
På mina kurser är mitt högsta mål att ni kursare ska känna att ni kan och att ni är nöjda med er hunds prestationer!
Du är ju på god väg alla redan!
KRAM Kicki

Tessan sa...

Oj Oj oj det kommer säkerligen gå hur bra som helst:) Usch kollade upp alla Regler idag...skrev ut 40 sidor, URK! Men det är ju inte allt man måste kunna på en och samma gång som tur är! Kollade in dina agility bilder HÄRLIGA! Ser så jäkla kul ut....

Vi syns på onsdag!
Kramis

jenny & lego sa...

tipsar om den här - http://www.hundtranaren.se/ - perfekt träningsdagbok samtidigt som det finns en massa artiklar med som gör att man blir peppad på att träna ännu mer!

hoppas allt är bra med er - kram!