måndag 5 maj 2008

Imorgon händer det

Ojojoj imorgon hämtar vi Ozzy!! Det är inte annat än att jag är lite nervös. Det finns många tankar som nurrar i huvudet just nu men mest så längtar jag bara tills han sitter i min famn och vi är på väg hem.





I fredag tog Ikaros och jag en promenad till Ryd för att träffa Linda, Björn och Bob såklart. Ikaros passade på att bli så skitig som bara en hund kan bli så han fick ett välbehövt bad när vi kom hem. Dessutom passade Bob och Ikaros på att äta människorbajs. Vem som bajsar ute i skogen vet jag inte, jag menar tar man med sig toapapper måste man ju ha som ändamål att faktiskt bajsa, men varför i skogen?!? Jaja det är nog en fråga jag aldrig kommer få svar på. Hur som helst så kändes det ganska bra att bada honom efter han gjort något sånt (det är för övrigt första gången han ätit bajs) även fast jag vet att det inte gör honom ren i munnen :D



"skitig, jag, nu förstår jag inte vad du menar?!"




"Kan vi inte dela på den Ikaros?"


Björn och Bob vilar lite



vackra Bob




Idag bar det av till Ryd igen men denna gång för att träffa Linda och hennes vackra och fina flickor. Tyvärr fick promenaden en stor skugga över sig efter ett möte med en ung tjej och hennes två hundar. Ikaros har aldrig tyckt om en av hennes hundar så vi har aldrig haft ett bra hundmöte med dom men idag var det mycket värre än vanligt. Tjejen som har hundarna är väldigt märklig jag vet att hon slår sina hundar vilket får mig att må extra dåligt varje gång jag ser henne. Det som hände idag var att hon kom ifatt oss i skogen och skulle gå förbi. Ikaros blev totalt galen när han såg dom och låste sig jag kunde inte få kontakt med honom. Den här tjejen gick långsamt långsamt förbi och stannade hela tiden och tränade så jag bad henne VÄLDIGT artigt att gå lite snabbare då min hund var väldigt uppstressad. Detta gjorde henne upprörd antar jag för hon började skrika vilket ingen av oss kunde höra eftersom Ikaros skällde så mycket. Efter en stund bestämmde sig jag och Linda att helt enkelt gå åt andra hållet och tro det eller ej men tjejen börjar följa efter oss. Hon hade gått runt hörnet och lämnat sina hundar för att säg följa efter oss för att "läxa upp oss" antar jag. Detta stressade upp Ikaros ännu mer såklart. Jag är fortfarande hur arg som helst det som gör mest illa är att Ikaros låste sig. Jag har arbetet så hårt med hundmöten just för att han kan låsa sig.
Utöver detta var det hur trevligt som helt.
fina Pumba




"sa du godis?"

hur söt får man vara


det kan ju finnas några smulor kvar i botten :)

"can't we just be friends"


Ikaros tar sig en välförtjänt vila i gräset
två trötta hundar
Från och med imorgon är jag alltså tvåhundsägare, vi ses då!

1 kommentar:

noah och lego sa...

Åh vad spännande!! Hihi, vad kul att du skrev att vi hörs imorgon för det måste ju innebära att jag redan imorgon får se bilder på syskonen Ikaros och Ozzy! :)

Och vem är bob..?

Knepiga hundägare som vill visa upp sina fina hundar är tyvärr alltför vanliga.. var det hon med bc:n och lilla hunden? Jonathan saknar linköping så mycket så han har bestämt att vi ska flytta tillbaka så fort vi kan! :)