fredag 23 maj 2008

Livet är inte lätt när man har valp :P

Ojojoj det är inte lätt att ha valp! Ozzy är ett litet söt monster jag hade verkligen lyckats glömma bort hur fruktansvärda valptänder är. Både Magnus och jag kommer nog att ha ett och annat ärr innan Ozzy är vuxen. Tyvärr är det inte bara våra armar och tår som han sätter tänderna i jag tror inte det finns någon inredning han inte smakat lite på, men samtidigt som han är ett litet monster så är han också helt underbar. Jag älskar min lilla Ozzy men han får mig verkligen att uppskatta min vackra Ikaros för jag tar en vuxen hund mot en valp any day :D


Det har varit ganska lungt på utflykts fronten på senaste tiden man är ganska låst med valp men för en vecka sen åkte jag och Linda ut till militärens gamla övningsområde. Vi tog med Ikaros och Pumba för att dom skulle få ha lite kul. För att göra det lite roligare för oss människor tog vi med saft och bullar, vi hade hur trevligt som helst.








Pumba efter att ha badat i lera





I onsdags fick Ozzy åka på sin första "utflykt". Linda kom och hämtade mig och hundarna och sen åkte vi hem till henne och tog en kort promenad i hennes lilla skog. Det var hur kul som helst och gissa om Ozzy sov när vi kom hem. Jag glömde ju självklart att ta med kameran så bilderna är tagna av den fantastiska fotografen Linda :D










"vänta på mig!"









Det var allt för idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh så söt!! :-)
Nu är jag hemma, vi får ses snart! Jag vill träffa Ozzy (och dig då)! :-D