måndag 12 maj 2008

Ozzy's första besök vid Blå lagnunen

Det är svårt att hitta tid att blogga som valpägare men äntligen har jag fått en stund över :D

Ozzy är en fantastisk liten kille. Han sover en hel natt i sträck vilket gör att man har så mycket mer energi på dagarna. Jag minns hur det var med Ikaros han skulle upp kl 04.00 varje morgon och leka, matte var inte riktigt lika leksugen så dags på morgonen.

Ikaros börjar acceptera Ozzy mer och mer vilket är skönt att se. Jag har till och med lyckats få några bilder då dom är nära varnadra och det kan jag lova inte har hänt allt för ofta, Ikaros brukar mest ligga på platser där Ozzy inte kan nå honom typ sägen eller soffan.

I lördags tog jag med Ikaros upp till vidingsjö där fritt följ höll i en utställning. Ikaros var hur duktig som helst och satt lungt vid min sida. Det var en 4 månader gammal finsk lapphunds tik med och tävlade. Pratade en stund med ägaren och hon tyckte att Ikaros var sååå fin det gjorde mig glad :D





Igår kväll bar vi av till Blå lagunen. Vi hade tur det var inga hundar där och knappt några människor heller. Ozzy älskar att "bada" i sin vattenskål så jag trodde att han skulle hoppa i direkt men han höll sig mest på land som sin storebror. Han vara nere och kände på vattnet ett par gånger så vem vet nästa gång kanske han går i lite djupare.





















Det var allt för den här gången förhoppningsvis får jag en stund över snart igen

Inga kommentarer: