torsdag 11 mars 2010

Bilder och lite tankar

Gud vad jag hatar hela bloggkulturen! Den ställer bara till besvär och missbrukas av alldeles för många. Jag har idag valt att ta bort ett antal bloggar från min lista bara för att de tar mer energi än vad de ger och är det något jag har lärt mig av mina 26 år i livet så är det att hålla sig borta från energitjuvar och tyvärr är dessa människor alldeles för många. Jag tror att många med mig kan känna igen sig i att det är lätt att fastna i dessa negativa bloggar vars ända syfte verkar vara att provocera och få andra människor att känna sig sämre, och då jag är något av en självplågare kommer jag ibland på mig själv att läsa dessa personers bloggar även om jag inte vill. Jag har på sistone funderat på att lägga ner min blogg helt på grund av detta, men så känner jag att varför skulle jag göra det, jag tror inte det finns i princip något på min blogg som skulle kunna skada någon eller göra någon ledsen, förutom mig själv kanske HAHA. Men samtidigt vet jag att det finns människor därute som är precis som jag och läser andras vaga inlägg och tar åt sig direkt. Jag vet hur illa man kan göra människor genom att inte vara tydlig och tro att sin egen rätt att få uttrycka sina egna tankar och åsikter står över andras känslor. Alla som känner mig vet att jag är en otrolig känslomänniska och låter ofta känslorna styra mitt liv mer än vad jag borde, just därför känns det viktigt för mig att uttrycka mitt ogillande mot vad som håller på att hända. Detta betyder inte att jag inte respekterar andras val och åsikter det betyder bara att jag inte vill göra saker på det sättet då jag anser att risken att såra någons känslor är för stor och den rätten tycker jag inte att någon person har. Hoppas ni hänger med i vad jag skriver lite grann, jag har aldrig varit en stjärna på att uttrycka mig men ibland känner jag att något är så viktigt för mig att jag måste försöka. Ett stort garv åt att jag precis skrivit ett sådant inlägg som jag själv hatar att läsa, vagt och negativt. Jag ber om ursäkt men jag lovar att det är det sista!

...och nu till det roliga det som min blogg faktiskt handlar om, mina hundar! och deras kompisar så klart! Vi trivs hur bra som helst med tinnerö som granne. Det blir ungefär en långpromenad där ute per dag och har vi tur så får vi sällskap. Här kommer ett axplock av bilder från de senaste månaderna. De äldsta är från december, förra lägenheten alltså, det är bilden när Ozzy sitter i resväskan, den är inte alls arrangerad haha.























Vill avsluta med några textrader från gissa, ja du gissade rätt Bad Religion. Varför?! jo för dom är bäst och deras tankar om politik, miljön och människor överensstämmer till 99% med mina egna tankar. Kan tillägga att om det finns pengar över och vi kan hitta någon snäll själ därute som vill vara hundvakt åt två livliga lapphundar så åker vi och ser dem live i sommar.

"Nothing's plainer than the madness in the world today
I must conceal myself and steal myself and break away
I seek initiatives in matters that are black and white
So I'll construct this sound defense"

Bad Religion, The Defense

5 kommentarer:

Linnea sa...

hahahahahaha bilden på Ozzy när han blir nedbrottad av Janis(?) är ju hur bra som helst! Han ser ut som ett snömonster :-)

Anna med flock sa...

Härliga bilder!, låter toppen att ni trivs i ert nya hem, måste komma på besök framöver :)

Jag håller med dig om att man borde undvika att läsa bloggar som bara stjäl energi eller gör en uppretad, tyvärr ät jag dålig på att låta bli och läsa men försöker att släppa det som stör mig fort. Det kommer alltid finnas inlägg jag tycker aldig borde ha skrivits där folk indirekt hänger ut andra... suck :(

Hoppas du har det bra annars och får en trevlig helg!

ps... Bad religion har otroligt mycket tänkvärda texter, i like!

thorsa sa...

Fantastiska bilder på Janis o bollarna! (Jodå, dom andra bilderna är fina dom med. Du ÄR duktig.) Gillar särskilt bilden när hon springer. Hon ser sådär härligt galen ut!

Josefin sa...

Bara älskar dina bilder! Eller är det egentligen din kamera som jag älskar? ;) Helt klart ska man undvika vissa bloggar. Men just nu hoppas jag att alla bloggar där ute handlar om vårens antågande och det är något som inte stjäl energi! :D

Anonym sa...

!Långt!
De negativa bloggarnas syfte (energitjuvarna!!) är inte att få andra människor att känna sig sämre: utan det primära syftet är för dessa människor att själva känna sig bättre (självhävdelse ?) – för de är inte i balans – och då kan det glöda på tangentbordet. Det är då negativiteten frodas o 'hintar' slängs ut till höger o vänster som kan upplevas obehagligt, orättvist och osant. Det kan ibland leda till en slags 'dold mobbning' (det går ju att läsa om inom blogg världen från de som har över 50 000 läsare per dag o får s.k. 'hat kommentarer')! Finns det inget drama så skapas det drama. Det bästa du kan göra är att låta bli att läsa 'NEGGO BLOGGAR' för om du mår dåligt av sådana så har ju energitjuvarna vunnit mer än att utföra sitt primära självhävdelse behov!!
Din blogg är en länk för dina vänner att ha kontakt med dej o följa dej i din vardag. Tänk inte på något så tokigt som att lägga ner den. Dessutom har du en otrolig begåvning för att ta fina foton och om vi inte får se dem saknar HELA www dem! Det är inte bara att köpa sej en systemkamera o vips blir det bra foton – man bör ha talang o ett öga för det också och det bevisar du med varenda foto du sätter på din blogg. Alltså det med storpudeln i luften borde skickas in till fototävling. Woo ha ! Så det så!
Lööööv
/från 'analys-Linda' *Lol*