lördag 5 december 2009

Vart tar tiden vägen...

Just nu räcker verkligen inte tiden till. Jag längtar tills vi är hemmastadda i nya lägenheten och livet hunnit ikapp mig för just nu hänger jag inte med.

Vad händer på hundfronten då? Ozzy och jag kör vidare med lydnaden som jag tycker bara blir roligare och roligare och det tror jag Ozzy också tycker för vi har faktiskt gjort lite framstag. Lydnadskursen är jätteskoj och är precis på vår nivå, det är en bra introduktion till alla moment som jag tidigare känt har varit svåra att greppa. Det är en gång kvar innan jul sen tar den ett uppehåll. Efter jul kommer även söket igång igen vilket ska bli kul.

Någon träning med Ikaros har det inte direkt blivit på sistone. Tog med honom på en träningsträff med tjejerna igår men då valde han att köra ett ärevarv bland allas hundar innan han kom på inkallning och efter det ville han knapp göra något utom att äta bajs och det gjorde mig så irriterad att jag band upp honom igen. Jag ska börja fokusera lite mer på inneträning med honom där han inte har några störningar för vi vet ju alla hur gott bajs är eller hur? Urk vilket äckelpelle till hund jag har.

För ett tag sedan fick Ozzy leka med vår nya kompis Sky. Sky är en jätte söt finsk lapphund på 8 månader. Sky älskar att bus lika mycket som Ozzy så det var ett himla go på dom två och de hade jättekul! Sofia som är Skys matte och jag vågade oss till och med iväg på en samträning i veckan med folk som tar detta med lydnad på allvar. Jag tror nog att våra skällande lapphundar bidrog med mycket störning för de andra som var där och tränade.







2 kommentarer:

Anna med flock sa...

Tack för dina goa ord!

Ja fy, vart tar tiden vägen???. Förstår att du har fullt upp nu med stundande flytt, plugg mmm.... vi får hoppas på att vi kommer igång lite mer fram i vår igen sen :)

Härliga busbilder, lika barn leka bäst? :)

Anonym sa...

SKY verkar ju helt grymt söt! =)
Linda