söndag 13 december 2009

Hitta bortsprungna djur m.m

När man flyttar blir det naturligt så att man måste kolla igenom all gammal skit man har hemma och i en av dessa slängomgångar hittade jag något väldigt roligt som jag lyckats glömma bort. Det var en platsannons jag fick av min handläggare på arbetsförmedling. Jag har jobbat mycket med olika telefon jobb framförallt kundtjänst och hon hade hittat den här platsannonsen och hon tyckte den skulle passa mig perfekt.

Platsbeskrivning (Delar av den, blir för långt om jag ska skriva ut hela): Vår mediala telefonlinje har blivit en stor succé. Vi planerar en stor ökning och söker därför dig som är medial/clairvoyant eller redan arbetar som medium, tarottolkare eller liknande. Önskvärt är att du kan något av följande: Se in i framtiden, se tidigare liv, kommunicera telepatiskt med djur, tyda drömmar, lägga tarot, ha kontakt med andevärlden mm. Kan du även hitta bortsprungna djur och/eller borttappade saker är det ett plus.

Handläggaren gick verkligen inte att resonera med när jag sa att jag inte kände mig bekväm att söka ett jobb som detta då jag ansåg att jag inte besatt några av dessa "egenskaper" men hon insisterade och menade på att hon kände personen som hade företaget och visste att någon med mina erfarenheter skulle passa perfekt för denna tjänst.

Jag kan lova att jag och Magnus garvade åt denna platsannons väldigt länge!

Idag var det Fritt Följs julfest. Det var mycket trevligt och vi hade luciafika, inkallningsrace och julklappsbyta. Ikaros placerade sig på en fin 3:e plats och vann gjorde givetvis Ronja som var snabb som ett skott. Ikaros var super duktig idag och var väldigt lugn och samlad, inte speciellt skällig alls. Det blev en hel del bus för honom för när alla åkt hem tog Frida, Linnea, Kalle och jag en promenad med hundarna och då fick Ronja och Zumi turas om att busa med honom och gissa om han hade skoj, en riktig lekfarbror var han!

2 kommentarer:

Unknown sa...

HAHAHA, det där är sååå typiskt arbetsförmedlingen :D Så??? Hur gick det?? Fick du komma på intervju?

Kram // Frida

Anonym sa...

hahahaha. sjukt roligt! visste inte att du var synsk och så. tur att arbetsförmedlingen vet mer om än själv än man själv gör. :D
/moa