tisdag 4 augusti 2009

Uppletande

Det finns verkligen hur mycket kul som helst att göra med hund! Igår körde Anna och jag uppletande med hundarna vilket var jättekul. Det är så himla bra när man har en träningkompis som kan så mycket som Anna. Allt hade varit mycket svårare om jag försökt ensam. Dessutom blir allt mycket roligare när man har någon att prata med innan, under och efter träning.

Ozzy var ganska duktig men jag bör nog tänka om lite vad gäller leksakerna jag änvände. Jag använde en pipleksak han älskar och jag inser nu att det kanske är bättre att locka in honom med den. Annars tycker jag han markerar föremålen bra men problemet är att han tycker det är mycket roligare att leka med dom ensam hellre än att komma till matte för att få godis. Nästa gång ska jag dessutom ta med mig mycket bättre godis än sist, torrfoder går för det mesta men inte kan det konkurera med en pipleksak.










Nej, nu får det räcka för idag. Jag har blivit sjuk så det är nog bäst att jag tar min febriga kropp till sängen innan jag skriver något lustigt.

1 kommentar:

Anna med flock sa...

Tack för dina gulliga ord, alltid lika skoj och träna hund och umgås ihop med dig :) Krya på dig, lät inget roligt att du var sjuk! Kanske är det jag som har smittat dig? :(, jag var lite småseg i helgen och hade feber igår och mådde halvknepigt hela dagen även om det är bättre nu.

vila ordentligt! Kramis