torsdag 23 oktober 2008

Trollstenen

Igår var det min tur att gå ut med Ikaros vi försöker växla lite fram och tillbaka mellan hundarna så att man få lite variation. Hur som helst så gick vi upp till valla skogen, spår linan var med så Ikaros fick vara lös hela tiden. Det märktes att han hade jättekul så jag misstänker att han saknat promenaderna med matte, inte för att säga att han inte har kul med husse :P.

Vi håller oss mest till stigar och helt plötsligt stöter vi på något alldeles magiskt, gissa vad, du gissade rätt, trollstenen. Jag är förvånad att jag inte såg fler turister där med tanke på den fantastiska berättelse som ligger bakom denna sten. Nu ska ni får höra! Det var en gång en pojke som hette Per. Han hade som jobb att gå ut med en massa kor. En dag när han kom tillbaka hem saknade han en kossa så han var tvungen att ge sig ut igen för att leta rätt på den. Han letade och letade men ingen kossa hittade han, dock så hittade han en sten och när han kollade under stenen såg han en massa troll dansa och ha skoj. Efter att ha sett detta så sprang Per hem och vem stog inte där om inte kossan. Fantastisk historia heller hur. Kan varmt rekomenderar alla att besöka denna plats och för er som inte orkar så har jag det näst bästa, bilder! :P





"trollstenen säger du matte, men var är alla troll?"

"sa du inte att det bodde får här?"


"nej matte vi ska hittåt"


spejar lite åt det här hållet


spejar lite åt andra hållet

Idag var det kurs med Ozzy igen. Önskar att jag kunde säga att det gick lika fantastiskt som förra gången men det skulle vara en lögn. Ozzy var som en pingpong boll i kopplet och skällde massor så jag känner mig rätt mör i kroppen just nu. Kontakten mellan oss var sådär Ozzy ville mest gräva groppar och leka med dom andra hundarna. Det är bara att hoppas att det går bättre nästa gång.



1 kommentar:

Anonym sa...

den har vi faktiskt inte heller sett trots ett antal besök till vallaskogen.. den såg rolig ut! :)

åh vad ikaros var söt på "fårspanarbilden". hoppas att nästa kurstillfälle går bättre, även hundarna har väl dåliga dagar!