fredag 17 oktober 2008

Duktig matte!

Idag kan jag verkligen klappa mig själv på axeln. Först bar jag av till Ryd med Ikaros för att träffa Linda en sväng. Pumba och Ikaros fick leka en stund och gissa om dom var glada att se varandra dom har trots allt inte träffats på en månad.

Efter detta äventyr var det bara att ge sig av på nästa för idag började vardagslydnandskursen med Ozzy. Han var jätteduktig och vi fick till och med beröm av Tomas, och jag kan lova att det inte tillhör det vanliga, så gissa om jag var glad. Kan tillägga att det var en ganska svår övning. Jag tyckte visserligen att Ozzy var duktig rakt igenom förutom att han skäller lite mycket men det kompenserar han lät med hans fantastiska vilja att ha kontakt med mig. Det är så kul att se att det arbeta man lagt ner på träning verkligen gett resultat. Nu önskar jag bara att jag och Ikaros kunde hitta samma fina kontakt mellan oss men det känns svårt. Önskar verkligen at jag hade vetat mer när jag skaffade honom han förtjänar så mycket bättre än det jag gav honom. Men jag vet att det inte är för sent jag måste bara jobba hårdare.

Här kommer några fina bilder från skogen idag



en glad Ikaros

gräs...gott men svårtuggat


Ikaros on the go



3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte precis skicka ett sms och fråga hur det gick med kursen men tänkte att jag kunde kolla bloggen först.. Vad kul att det gick så bra!! Förstår att det måste kännas jätteskönt när det funkar så bra :) Och du, tänk på vad föreläsaren sa om sin isländska fårhund.. det är en skällig ras och det är så de uttrycker sig, strunta i det! :)

Anonym sa...

Hej!

Verkligen kul att det gick bra på kursen! :)

/Johanna

Anonym sa...

Kolla här då!!

http://www.lskk.nu/index.php?page=remembered_members