tisdag 17 juni 2008

Ikaros

Jag har tränat riktigt mycket med Ikaros den senaste tiden. Vi kör minst ett klickerpass per dag och man märker att han tycker att det är fantastiskt kul.

Efter att ha pratat med Tomas, han som jag går kurser hos, har jag nu fått tillåtelse att gästspela lite på några av hans kurser, detta för att Ikaros och jag ska kunna träna på att träffa andra hundar utan att göra utfall. Målet är att jag ska kunna gå med både Ikaros och Ozzy och att Ikaros inte ska göra utfall, men då jag fått en ganska stor tillbaka gång med Ikaros känner jag att det är bäst att träna ganska mycket själv med honom först.

Första gästspelet gjorde vi igår. Det gick bra. Han hade några mindre skällattacker i början men inget allvarligt. Det kändes lite fånigt att gå en vardagslydnads kurs med en tre år gammal hund men jag tänker att man kan aldrig träna kontakt för mycket :D. Fast jag måste medge att en övning var vi sämst på och det var att kalla in sin hund när det låg leksaker och köttbullar på vägen, låt mig säga att det fanns inga köttbullar kvar till nästa hund...pinsamt :D

Har inga roliga nya bilder så jag tänkte att jag ska visa några valpbilder på min älskade Ikaros så håll till godo :)











Vi ses!

Inga kommentarer: