söndag 1 juni 2008

Bad och träning

Jag vet att finska lapphundar är självständiga som ras men Ozzy slår alla rekord. Han är verkligen inte rädd för något och springer mer än gärna bort från mig för att leta efter "värdefulla skatter" aka bajs men efter att ha pratat med min hundguru Jenny så ska jag testa en ny teknik med visselpipa. Så på måndag ska vi åka och inhandla en visselpipa och en jätterolig "inkallningsleksak" och efter det blir det veterinär för att ge 12 veckors spruta och för att kolla till tanden som gick av och något konstigt han har fått på en av sina framtassar som jag verkligen hoppas inte är något allvarligt.


Förhållandet mellan Ozzy och Ikaros har verkligen blivit bättre vilket gör mig glad jag var lite orolig ett tag att Ikaros inte skulle acceptera honom men nu känner jag mig väldigt hoppfull. Tyvärr har vi problem när vi möter andra hundar och Ozzy är med. Ikaros gör nästan alltid utfall då vilket inte känns bra så nu ska jag börja använda klicker när vi är ute med båda hundarna tillsammans. Jag körde första gången igår och jag tyckte jag märkte en förbättring direkt han blir mycket mer uppmärksam på mig vilket är precis vad jag vill att han ska vara.


Här om dagen åkte vi ut till Blå lagunen så här kommer några bilder därifrån.













Vi ses!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi, hundguru.. kanske borde byta yrke? :) Hoppas att det funkar iaf och du är så duktig som tränar på med båda två!

Saknar Lagunen, det var ett bra hundbad!