tisdag 22 april 2008

Promenad runt Stångån

Idag tog vi en härlig promenad runt Stångån. Det är otroligt vackert där, speciellt en dag som denna med strålande sol. Fast jag tror att Ikaros hellre hade sett att det var molnigt och kallt, han har aldrig varit förtjust i sol och värme.


visst är det vackert!


Givetvis letade vi godis i träden runt Ståmgån, och till Ikaros överraskning fanns det godis att hitta. I Ikaros värld växer det faktiskt levergodisar på träd!

"här matte jag tror jag har hittat en"

Jag har läst en hel del om hur bra balansträning är för hundar så jag försöker få Ikaros att hoppa upp på det mest i skogen men just bänkar lyckas jag aldrig få honom att sitta på. Bilden nedan visar detta tydligt och som ni ser blir jag alltid lika överraskad :D
"Tjoohoo Matte!!"


Mina två älsklingar





Det var en väldigt lyckad promend med så gott som bara bra hundmöten och det gör Matte väldigt stolt. Det ända mötet som inte gick så bra var med en kanadagås som var väldigt aggressiv. Den väste som sjutton, både jag och Magnus blev hur rädda som helst, jag har alltid haft lite av en fobi för dom fåglarna. Men som ni ser så klarade vi oss!


Ikaros vilar i skuggan
Imorgon ska vi kanske åka ut till Blå lagunen och blöta tassarna, vi får se, beror lite på vädret såklart :)
Det var allt från oss!

1 kommentar:

noah och lego sa...

Jag saknar Linköping nu! :)
Jättefina bilder och vilken fint koppel Ikaros hade. Hihi, Noah älskar att sitta på bänkar - och gärna i knät på mig om jag sitter på bänken.. han får lära Ikaros hur man gör :)

Ni gör rätt i att undvika fåglar, man vet aldrig vad de hittar på ;)